2



Receptet på Köttfärsgratängen!

Jag har tagit i stort sett allting på måfå så det är lite mer känsla hur man vill ha det : )
Men ska då försöka skriva ner mitt recept på den goda köttfärsgratängen.

Köttfärs steker du så det blir så du vill ha det. Antingen väljer du att ha i krossade tomater eller vanlig ketchup. Två klyftor vitlök. Grillkrydda & salt. Och sen matlagningsgrädde jag körde allting på känsla och så är man så olika med hur mycket man vill ha och sådär. När Pastan är klar då jag använder Penne-pasta godast. Så tar ni en ungsäker form och smörar den. sen ner med lite av pastan och sen köttfärsen så ni varvar lite av det. sen över det ska rivenost på. Sen in i ugnen i ca 10-12 minuter. Man ser mest när osten börjar bli klar. Sen är det bara att servera & börja äta. Går otroligt fort & lätt att göra. Så detta rekomenderas verkligen!

Kommentarer
Sandra, Thyra & Lhine

Ska prova receptet nån dag : ) Gratänger är ju så himla gott!


http://tomik.se
jenlen

brukar också göra sån, gott :)


http://jenlen.blogg.se/




Kom ihåg mig?
Trackback